nieuws & Inzichten

Rekrutering en KPI's

De tijd van zaaien, geduldig wachten en dan oogsten is voorbij. Ooit zag de procedure er als volgt uit: er werd beslist een vacature uit te schrijven, de advertenties werden geplaatst en vervolgens… wachten op reacties en sollicitaties die al dan niet mondjesmaat binnensijpelen. En hopen dat de echt goede kandidaten nog steeds beschikbaar en geïnteresseerd zullen zijn eenmaal de eerste gesprekkenronde met iedereen is afgerond. Intusssen maanden verder…
Of is dit voor u nog steeds wat herkenbaar?

Vandaag kan een dynamisch bedrijf zich een dergelijke tijdrovende en passieve procedure niet meer veroorloven.
1. Belangrijke vacatures moeten in een evoluerende bedrijfsomgeving snel en efficiënt ingevuld worden. De teller van de opportuniteitskosten loopt.
2. Echt talentvolle mensen zijn meestal slechts gedurende korte tijd beschikbaar of open voor een nieuwe uitdaging.
Snelle maar terzelfdertijd kwalitatieve en gefundeerde beslissingen nemen is dus de boodschap.
3. De tijd is lang voorbij dat enkel klanten en eigen personeelsleden de ambassadeurs van het bedrijf waren.
In tijden van online-meningen en –beoordelingen zijn ook potentieel nieuwe werknemers dat.

Daarom is het noodzakelijk om rekrutering aan te pakken zoals elk ander bedrijfsproces; volgens de principes van LEAN-management en met meetbare KPI's. Met opbrengsten, kosten en doorlooptijden.
De eerste stap hierbij is om alle belangrijke parameters concreet te benoemen, in kaart te brengen en te meten. En om vervolgens de resultaten ervan te verbeteren en doelstellingen voorop te stellen.

Bij Badels Pitt hebben we specifieke KPI's ontwikkeld die we op onze eigen bedrijfsprocessen toepassen maar ook heel graag met onze klanten delen.
De belangrijkste zijn:

  • * DTSO (Days Talent Standing Out):Gebaseerd op het inzicht dat echt talent moet gekoesterd worden. Tussentijdse wachttijden moeten tot een minimum herleid (en gemeten) worden en daarbij moeten kandidaten als potentiële klanten behandeld worden.
  • * Quality-of-Hire:Aan elke kandidaat kunnen objectieve kwaliteitsscores worden toegekend, met af te spreken parameters. En anderzijds kan elke (nieuwe) werknemer geëvalueerd worden volgens de principes van een investeringsanalyse. (Meer)kosten en (meer)opbrengsten.
  • * Bad-Hire-Cost:Een foute aanwerving is nooit volledig uit te sluiten maar kan mits de beste aanpak wel geminimaliseerd worden. De belangrijkste implicatie van een foute aanwerving is trouwens niet eens het uitgegeven geld maar vooral de opportuniteitskost, de gederfde inkomsten vermenigvuldigd met de verloren tijd indien men wel meteen met het juiste talent was van start gegaan.
  • * ROPI (Return-on-Personnel-Investment):Er zijn de eenmalige aanwervingskost en alle salariskosten. Anderzijds kan de return van de meeste medewerkers relatief eenvoudig gemeten worden.

Wilt u weten hoe de juiste rekruteringsaanpak ook uw bedrijf en performantie kunnen vooruit helpen? Contacteer ons!

Interim Managers zijn gelukkiger.
Vers Talent: de drie T's

Op zoek naar dé nieuwe job?

Wil je graag weten welke nieuwe werkgevers geïnteresseerd zijn in jouw capaciteiten en ervaring? Een eerste prima investering is alvast ons je uitgebreid CV op te sturen. Voeg ook je motivatie toe waarom je deze stap zet, hoe je zelf je troeven en talenten wil samenvatten en naar welk type nieuwe uitdaging je precies op zoek bent.

MEER INFO

BLIJF OP DE HOOGTE

Ontvang nieuws en advies over onze expertises.

OVER BADELS PITT

Badels Pitt combineert een unieke expertise en knowhow in strategisch verander- en transformatiemanagement, met een even doorgedreven aanpak voor de search en recrutering van uw nieuwe vaste medewerkers.

ONZE EXPERTISES

  • Rekrutering van permanent talent
  • Change & Transformatie management
  • Interim & Project management

Lid van Federgon
                

CONTACTGEGEVENS

  • T.+32(0)9 233 09 79
  • E.info@badelspitt.be
  • A.Ter Wal 4
    9930 Lievegem
    België
  • H.Ma - Vr: 8:00 - 18:00

© Copyrights 2020 Badels Pitt · Disclaimer · Privacy Policy · Aanmelden